
„Największym powodzeniem cieszyły się hostessy”... - ze skeczu „Otwarcie hipermarketu” kabaretu Ani Mru Mru. Jaką właściwie role odgrywają podczas eventu hostessy i czy warto je wynajmować?
Definicja
Na przestrzeni lat słowo hostessa mocno ewoluowało, skutkiem czego dziś hostessą nazwiemy zarówno wykwalifikowaną, doświadczoną osobę, stanowiącą wizytówkę naszej firmy, jak i dziewczynkę, która rozdaje serki na promocji w hipermarkecie. Co oczywiste, jeśli hostessa ma reprezentować nas na evencie firmowym, wielkiej gali lub targach, interesuje nas jedynie ta pierwsza kategoria.
Dobra hostessa nie może być przypadkową osoba z ładną buzią, której jedynym zadaniem będzie stanie i uśmiechanie się do gości. Hostessa, jako osoba reprezentująca nas przez kontrahentami czy klientami, powinna przede wszystkim posiadać odpowiednią wiedzę na tematy, związane z naszą działalnością, dzięki czemu będzie mogła w rzetelny i profesjonalny sposób zachęcić do skorzystania z naszych usług. Aby jednak mogła spełnić to zadanie, musimy odpowiednio wcześnie dostarczyć jej niezbędne materiały.
Pierwsza linia frontu
Hostessy stoją więc na pierwszej linii frontu; klient na targach czy uczestnik zorganizowanej przez nas konferencji ma kontakt przede wszystkim z nimi i to właśnie do nich skieruje swoje pierwsze pytania. Profesjonalne hostessy to osoby obyte i doświadczone, więc znacznie łatwiej będzie im przekazać niezbędne informacje czy umówić spotkanie, niż np. etatowym pracownikom naszej firmy, którzy nie nawykli do tego rodzaju spotkań. Hostessa to nie tylko osoba, która stoi przy naszym bannerze i ładnie się uśmiecha – jej zadaniem jest również aktywne inicjowanie kontaktu z przechodzącymi klientami i gośćmi, dzięki czemu nawet ci bardziej nieśmiali będą mogli w łatwy sposób wejść w interakcję i pozyskać informacje na temat naszych produktów czy usług.
Punkt informacyjny
Jeśli organizujemy konferencję, targi czy inną, dużą imprezę, niekiedy nasi goście mogą poczuć się nieco zagubieni, tym bardziej, że zlokalizowanie organizatorów nie zawsze jest proste, bowiem często nie wyróżniają się oni niczym szczególnym i łatwo nikną w tłumie innych osób. W takim przypadku obecność miłych, kontaktowych hostess, które bez problemu udzielą wyczerpujących informacji jest wręcz nieodzowna. Co więcej, profesjonalne hostessy powinny wręcz same zwrócić uwagę na klientów, którzy wyglądają na zdezorientowanych, a następnie zapytać, czy mogą w czymś pomóc. Profesjonalna hostessa to przede wszystkim osoba kulturalna i taktowna, dzięki czemu może ona pełnić również funkcję „opiekuńczą” i rozwiązywać drobne problemy, a także wskazywać drogę np. do barku czy toalety.
Prestiż i dobra atmosfera
Co pomyślelibyśmy o firmie, której szef sam chodzi i namawia do skorzystania z jego usług? Raczej odniesiemy wrażenie, iż jest on zdesperowany brakiem klientów, niż że jest to poważny partner biznesowy i firma o ugruntowanej pozycji. Wynajęcie hostess jest pewnego rodzaju symbolem prestiżu – podobnie, jak wynajęcie sali konferencyjnej w reprezentacyjnym miejscu czy zaproszenie znanych prelegentów. Hostessy, jako osoby rzucające się w oczy, a jednocześnie z pewnością pracujące dla firmy zewnętrznej, stanowią wyznacznik wysokiego poziomu, jaki reprezentuje nasza firma oraz dowód, iż szanujemy naszych klientów i staramy się, by atmosfera w czasie naszego eventu była dla nich jak najbardziej przyjazna.
Polecamy
Najnowsze
Organizacja firmowej imprezy - Poradnik
Każda impreza firmowa to wyjątkowe wydarzenia, przy którego organizacji należy zgrać ze sobą bardzo wiele różnych czynników. Na samym... [...]