Organizacja koncertu lub każdego innego wydarzenia wymaga nie lada odpowiedzialności oraz konsekwencji w działaniu. Projekt organizacji przedsięwzięcia muzycznego podzielić trzeba na kilka zasadniczych etapów, działających na zasadzie naczyń połączonych. Na początek trzeba sobie powiedzieć, jaki jest cel koncertu, po co go organizujemy, dla kogo ma być przeznaczony w sensie doboru publiczności. Jaka muzyka ma być prezentowana na planowanym koncercie? Jakie zespoły zaprosimy na koncert lub przegląd? Za cele koncertu można uznać także promocję płyty danego zespołu lub wykonawcy, konieczność dotarcia do nowej rzeszy odbiorców, chęć wypromowania debiutantów dopiero próbujących odnaleźć się na muzycznym rynku.
Kiedy już określimy cel – pora na plan. Najlepiej zrealizować go w punktach i konsekwentnie trzymać się każdego z wytyczonych kroków. Jeśli chcemy zaprosić na koncert wykonawcę "z wyższej półki", musimy pamiętać, że w pierwszej kolejności naszym obowiązkiem jest skontaktowanie się z menadżerem owego artysty, celem uzgodnienia wszystkich szczegółów dotyczących występu. Określić musimy termin występu, godzinę, a także miejsce. Naszym obowiązkiem będzie stałe utrzymywanie kontaktu mailowego oraz telefonicznego z danym menadżerem, by w razie konieczności móc nanieść zmiany w planowanym kontrakcie.
Plan zakłada także znalezienie odpowiedniego miejsca na wydarzenie koncertowe. Koncert może odbywać się w pomieszczeniu zamkniętym lub w plenerze. Koncerty plenerowe mają tę przewagę nad imprezami zamkniętymi, iż skupiają większą liczbę uczestników, dzięki czemu organizator nierzadko ma szansę więcej zarobić, co dla każdego event managera pozostaje nie bez znaczenia.
Kolejne zagadnienie dotyczące organizowania koncertów to oczywiście reklama. Na szczęście współczesne środki masowego przekazu rozbudowane są na tyle, że promocja eventu muzycznego nie musi się opierać jedynie na rozwieszanych na mieście plakatach, choć nie da się ukryć, że i one są w dziedzinie informowania o wydarzeniach muzycznych bardzo ważne. Poza tym do dyspozycji zostaje Internet, lokalna prasa oraz telewizja. To w zupełności wystarczy, by móc spokojnie zasnąć bez obawy, że nikt na koncercie się nie pojawi.
Organizator koncertowy dba także o stawianie sceny, jeśli impreza będzie się odbywać pod gołym niebem. Bierze też odpowiedzialność za wynajem sali koncertowej. Po zakończonej imprezie dogląda, czy porządek został zachowanym, a scena we właściwy sposób zdemontowana. Osobiście rozlicza się z artystą za jego pracę. Może to zrobić jednorazowo lub w formie podzielenia należności na zaliczkę oraz część pozostałą.
Będąc organizatorem koncertowym trzeba przywiązywać szczegółową uwagę do wszystkich drobiazgów. W dodatku uczciwość jest tutaj warunkiem nadrzędnym, by być szanowanym w środowisku nie tylko muzycznym. Warto działać po stronie prawa w kwestii współpracy z artystami, ponieważ raz oszukani wykonawcy zazwyczaj nie chowają głowy w piasek i potrafią długo dochodzić swoich praw, choćby na drodze sądowej. Organizator koncertów, który raz straci twarz, traci ją na zawsze i musi zmienić branżę zawodową na inną.
Polecamy
Najnowsze
Organizacja firmowej imprezy - Poradnik
Każda impreza firmowa to wyjątkowe wydarzenia, przy którego organizacji należy zgrać ze sobą bardzo wiele różnych czynników. Na samym... [...]