Wybór odpowiedniej sali weselnej ma ogromny wpływ na przebieg i ocenę przyjęcia weselnego. Dlatego podejmując tę decyzję, należy wziąć pod uwagę wiele istotnych aspektów. Nie wystarczą zapewnienia i obietnice właścicieli obiektów czy ich managerów. Wszystkie szczegóły warto zapisać w umowie najmu lokalu. Zabezpieczamy się w ten sposób przed nieuczciwością drugiej strony oraz różnymi zaniedbaniami ze strony lokalu.
Po pierwsze: sprawy finansowe
Niezwykle ważne jest ujęcie w umowie wszelkich kwestii finansowych. Przede wszystkim w umowie powinien być określony koszt wynajmu. Najczęściej cena podawana jest za osobę. Zwróćmy uwagę na to, czy umowa nie zawiera zapisów dotyczących możliwości podniesienia stawki. Takie praktyki oczywiście nie są niedozwolone, ale właściciele lokalu w rozmowie z klientami z reguły w ogóle nie wspominają o tym, że koszt może wzrosnąć np. w wyniku podniesienia cen produktów. Sprawdźmy, jak wyglądają opłaty za dzieci. Najczęściej za najmłodszych zapłacimy połowę ceny, jednak nie w każdym lokalu. Ustalmy też, kiedy uregulowane mają zostać płatności.
Po drugie: wybór konkretnej sali
Wiele obiektów udostępnia swoim klientów więcej, niż jedną salę weselną. W umowie powinno być jasno określone, na której sali odbywać się będzie nasze przyjęcie. Bardzo ważne są zapisy dotyczące liczby osób, którą dana sala może pomieścić. W przypadku istnienia kilku sal dowiedzmy się, czy każda posiada własną infrastrukturę i osobne wejścia. Jeżeli obiekt udostępnia w ramach wynajmu sali taras, ogród czy park powinniśmy także zadbać o pisemne oświadczenie, że nasi goście będą mogli korzystać z tego miejsca, a jednocześnie nie będzie ono otwarte dla osób postronnych.
Po trzecie: kwestie menu i trunków
Kolejnym ważnym elementem umowy powinny być ustalenia związane z menu. Menu można podpiąć do umowy, jako załącznik. Ale również w dokumencie głównym mogą zostać zawarte punkty związane z liczbą ciepłych dań, ich rodzajem czy tzw. zimną płytą. Warto również ustalić, czy jedzenie, które nie zostanie wydane w trakcie przyjęcia, przekazywane jest później nowożeńcom. Podobne zapisy dotyczą alkoholu. Trunki mogą być dostarczane we własnym zakresie albo serwowane wyłącznie przez lokal. W tym drugim przypadku należy dokładnie określić cenę za butelkę.
Polecamy
Najnowsze
Organizacja firmowej imprezy - Poradnik
Każda impreza firmowa to wyjątkowe wydarzenia, przy którego organizacji należy zgrać ze sobą bardzo wiele różnych czynników. Na samym... [...]