Koncert na imprezie firmowej w hotelu - wymagania techniczne

Chcesz uświetnić swoją imprezę firmową występem ulubionego zespołu? Świetny pomysł, tym bardziej, że dzisiejsze wydarzenia biznesowe robią się coraz bardziej spektakularne. Podpowiadamy jakiego zaplecza technicznego będziesz potrzebował.

Tak naprawdę wszystko zależy od tego, kogo chciałbyś zaprosić na koncert. Wówczas artysta przesyła szczegółowy opis wymagań dla klienta i ekipy technicznej, który nazywa się riderem techniczny. Podpisując umowę możesz zostawić te kwestie techniczne ekipie techników artysty, albo możesz zorganizować wszystko we własnym zakresie. Poniżej prezentujemy podstawy, jakie z reguły są potrzebne.

Scena

Bez odpowiedniej konstrukcji scenicznej nie zorganizujemy koncertu! Powinna być zgodna z zakładaną przez zaproszony zespół choreografią oraz wymaganiami podyktowanymi innymi punktami programu, jak np. przemowy. Wykorzystanie konstrukcji scenicznej wiąże się najczęściej z montowaniem podestów scenicznych oraz aluminiowej konstrukcji służącej do zainstalowania sprzętu multimedialnego.

Właściwe oświetlenie

Odpowiednio dobrane światło buduje całą oprawę koncertu. Operowanie oświetleniem pozwala kierować emocjami i uwagą uczestników poprzez np. wyodrębnienie najistotniejszych osób i elementów dekoracji. Dobrze jeśli kolor światła odpowiada logo firmy. Będziemy potrzebować ruchomych głów, listew LED oraz lamp PAR.

Odpowiednie nagłośnienie

Cóż, koncert musi być słyszalny. Do oprawy swego wydarzenia wybieraj wyłącznie renomowane marki, jak Sennheiser, Shure lub JBL. Tutaj wiele zależy od artysty, który może wymagać tradycyjnego nagłośnienia w postaci głośników i mikrofonów bezprzewodowych wpinanych w klapę lub nausznych bądź specjalnym systemem nagłośnieniowym.

Bądź widoczny

Ostatnim elementem technicznym jaki należy zapewnić w trakcie koncertu jest zapewnienie właściwej projekcji. Prezentowany w trakcie koncertu materiał powinien być wyświetlany na odpowiednim sprzęcie multimedialnym. Jeśli wydarzenie odbywa się w plenerze, wówczas należy użyć ekrany diodowe. W zamkniętych pomieszczeniach wystarczą ekrany bezszwowe lub ekrany projekcyjne wraz z projektorami.

 

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@brimag.pl

Wszystko na temat organizacji imprez masowych, wesel i eventów firmowych.