O eventach bardzo często mówi się jako o znakomitym sposobie umożliwiającym nie tylko zintegrowanie, ale również zmotywowanie i nagrodzenie pracowników. Coraz częściej zwraca się jednak uwagę i na to, że są one swego rodzaju magnesem zwracającym uwagę klientów oraz potencjalnych partnerów handlowych. Oczywiście, nie każdy firmowy event jest skazany na powodzenie, warto więc zastanowić się nad tym, jak powinna wyglądać jego organizacja.
Sezon imprez eventowych trwa już od jakiegoś czasu, w Polsce bowiem sygnałem mówiącym o tym, że można się zdecydować na jego inaugurację stają się bowiem pierwsze cieplejsze dni. Co ciekawe, coraz więcej firm decyduje się na swego rodzaju event marketing zakładający wykorzystanie imprez tego typu do realizowania dość zróżnicowanych celów firmy. Trudno się temu dziwić, skoro impreza firmowa może być kierowana do wielu grup, a do tego nie ma takiej, na którą oddziaływałaby bez skuteczności. Można wykorzystywać je do wywierania wpływu na pracowników, budowania relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami, a także do wzmacniania relacji z partnerami biznesowymi. Eventy kojarzone są przede wszystkim z funkcją promocyjną, zakładają jednak również komunikację z odbiorcami i szereg elementów o charakterze motywacyjnym i szkoleniowym. Możemy mówić o rozwiązaniach kompleksowych, trudno więc dziwić się, że coraz więcej firm decyduje się na skorzystanie z ich możliwości. Zainteresowanie imprezami firmowymi nie pozostaje też bez wpływu na branżę skupiającą ich organizatorów. Mamy do czynienia z coraz większą grupą podmiotów odpowiadających za organizację imprez, polski event marketing ciągle jednak nie może równać się z tym, który jest charakterystyczny dla państw zachodniej Europy. Nadal problemem jest, między innymi, to, że zdecydowana większość imprez jest do siebie do złudzenia podobna, a organizatorom wydaje się, że proponowanie nieustannie tych samych scenariuszy spotkań jest ich atutem ze względu na to, że są one sprawdzone. Naturalnie, na rynku mamy również do czynienia z chlubnymi wyjątkami, nadal nie można jednak nie oprzeć się wrażeniu, że nie jest ich za wiele. Gdy analizujemy najpopularniejsze eventy w Polsce nie możemy nie zauważyć tego, że już od dłuższego czasu prym w tym zakresie wiodą imprezy integracyjne dla pracowników Ich największą zaletą jest to, że umożliwiają zacieśnienie więzi pomiędzy osobami zatrudnionymi w tej samej firmie, nie bez znaczenia jest jednak to, że umożliwiają stworzenie zgranego zespołu, który daje pewność efektywnego działania. Tu warto wspomnieć przede wszystkim o imprezach tematycznych, dla których charakterystyczne jest to, że mają one określony styl.
Oczywiście, tematyczność imprezy nie może ograniczać się do zadbania o określony wystrój wnętrz. Musi obejmować jej wszystkie aspekty, w innym wypadku bowiem budzi raczej rozbawienie niż zadowolenie. Tu warto wspomnieć, że na krajowym rynku jest już co najmniej kilka firm, którym można zaufać w tym zakresie. Dość dużą popularnością cieszą się także wyjazdy motywacyjne, od których oczekuje się, że będą stymulowały zaangażowanie typowe dla pracowników. Tu warto wspomnieć o rejsach motywacyjnych, które są często znakomitą zabawą, wielką przygodą, a nawet okazją do przekonania się o tym, jak wiele ma się słabości. Inną imprezą, na którą warto zwrócić uwagę są tak zwane szkolenia outdoorowe, dzięki którym niezapomniana przygoda idzie w parze z nabywaniem owych umiejętności takich, jak choćby rozwiązywanie sporów.
Polecamy
Najnowsze
Organizacja firmowej imprezy - Poradnik
Każda impreza firmowa to wyjątkowe wydarzenia, przy którego organizacji należy zgrać ze sobą bardzo wiele różnych czynników. Na samym... [...]