Wybierając salę weselną najczęściej kierujemy się jej lokalizacją, wystrojem oraz kosztem wynajmu. Tymczasem równie istotna jest funkcjonalność lokalu, przejawiająca się głównie w rozkładzie pomieszczeń oraz wyposażeniu. Od tego zależy komfort gości oraz ich sprawna obsługa.
Funkcjonalna, czyli jaka?
Funkcjonalna sala weselna to, najprościej mówiąc, sala dopasowana do naszych potrzeb, oczekiwań gości oraz zadań personelu. Bardzo ważna jest oczywiście wielkość sali. Może zdarzyć się tak, że nie wszyscy goście będą siedzieli w jednym pomieszczeniu. Niektóre pary stosują podział na gości panny młodej i pana młodego, wówczas podział na dwie sale wydaje się logiczny i uzasadniony.
Kolejnym aspektem, na który warto zwrócić uwagę jest to, czy sala bankietowa (jadalna) oddzielona jest od części tanecznej. Takie rozwiązanie ma zarówno swoje plusy (muzyka dobiegająca z parkietu nie przeszkadza w rozmowach), jak i minusy (osoby siedzące przy stołach nie mogą obserwować tego, co dzieje się na parkiecie).
Niepożądane są wszelkie bariery, które utrudniają wejście na salę np. wysokie schody. Osoby starsze czy mające trudności z poruszaniem się będą miały problem z ich pokonaniem. Nie da się ukryć, że schody mogą być także sporym utrudnieniem dla osób po kilku drinkach. Równie niebezpieczne i problematyczne są śliskie podłogi czy progi, nie wspominając nawet o śliskim parkiecie.
O komforcie gości decyduje także klimatyzacja. Jest to szczególnie ważne w trakcie ślubów organizowanych w miesiącach letnich. Dużo osób na sali, energiczne tańce i wysokie temperatury powietrza mogą sprawić, że po niejednych plecach będzie lał się pot, a staranny makijaż pań spłynie z twarzy.
Dodatkowe udogodnienia
Wybierając salę o wielu rzeczach nie pamiętamy, na wiele nie zwracamy uwagi. Tymczasem to detale mogą decydować o sukcesie przyjęcia. Istotna jest na przykład możliwość wyboru między stolikami prostokątnymi, które można zestawiać ze sobą w rozmaity sposób, a stolikami okrągłymi, które prezentują się niezwykle efektownie i dają większą możliwość interakcji między gośćmi. Newralgicznym punktem każdego lokalu weselnego są toalety. Warto zwrócić uwagą na to, w jakiej ilości są dostępne oraz czy znajdują się w pobliżu sali. Powinny być cały czas monitorowane przez pracowników lokalu, którzy muszą zadbać o ich czystość przez cały czas trwania imprezy.
Polecamy
Najnowsze
Organizacja firmowej imprezy - Poradnik
Każda impreza firmowa to wyjątkowe wydarzenia, przy którego organizacji należy zgrać ze sobą bardzo wiele różnych czynników. Na samym... [...]